دسته بندی : فرهنگی
نوع خبر : گزارش
بازدید : 9
تاریخ : 1405/04/02

مراسم شیرخوارگان حسینی دربهاباد برگزارشد

همزمان با سراسر کشور و در نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور مادران و کودکان بهابادی در حسینیه چهارده معصوم محمد‌آباد و مهدیه بهاباد برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی دربهاباد برگزارشد


در این مراسم معنوی که با هدف گرامیداشت یاد و نام حضرت علی‌اصغر (ع)، طفل شش‌ماهه امام حسین (ع) برگزار شد، مادران بهابادی با در آغوش گرفتن فرزندان خود و پوشاندن لباس‌های نمادین، با مادر بزرگوار سیدالشهدا، حضرت رباب (س)، ابراز همدردی کردند.
در این همایش که با فضای آکنده از معنویت و اشک همراه بود، شرکت‌کنندگان با قرائت نذرنامه‌، فرزندان خود را نذر یاری قیام امام زمان (عج) کردند. مداحی، مرثیه‌سرایی در سوگ کوچک‌ترین سرباز دشت کربلا و عزاداری از جمله برنامه‌های این مراسم باشکوه بود.
مراسم امسال در دو نقطه از شهرستان بهاباد، یعنی حسینیه چهارده معصوم محمد‌آباد و مهدیه بهاباد، با استقبال گسترده خانواده‌ها برگزار شد تا بار دیگر عشق و ارادت مردم این دیار به خاندان عصمت و طهارت به نمایش گذاشته شود.
در این مراسم، سخنرانان با اشاره به جایگاه والای حضرت علی‌اصغر (ع) به عنوان نماد مظلومیت و سند حقانیت قیام امام حسین (ع)، بر ضرورت الگوگیری از تربیت دینی در کانون خانواده تأکید کردند. مراسم با نوحه‌خوانی مداحان اهل‌بیت (ع) و ذکر مصیبتِ «رباب و علی‌اصغر (ع)» به اوج خود رسید و فضای مهدیه و حسینیه چهارده معصوم را سرشار از معنویت و حزن کرد.
همایش شیرخوارگان حسینی در بهاباد، بار دیگر ثابت کرد که عشق به سید و سالار شهیدان نه تنها در گذر زمان کم‌رنگ نمی‌شود، بلکه با گذشت هر سال، نسل جدیدی از عاشقان و سربازان مکتب حسینی را به این مسیر پرخیر و برکت گره می‌زند.

انتهای پیام/


برچسب ها
ثبت نظر

برگزیده خبر بهاباد

خبر های مهم بهاباد